Τα οφέλη της παιδικής χαράς για τα παιδιά
Η παιδική χαρά αναπτύσσει τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών: Τα παιδιά μέσα από τα όργανα της παιδικής χαράς, αναπτύσσουν τόσο την αδρή όσο και τη λεπτή κινητικότητα. Τα παιδιά μαθαίνουν να στηρίζονται, να μετακινούνται από ένα όργανο στο άλλο, καθώς και να χρησιμοποιούν πιο ευέλικτα τα δάχτυλα και τα χέρια. Μέσα απ΄τη παιδική χαρά τα παιδιά αναπτύσσουν επιδεξιότητα, δημιουργούν μύς, αυξάνουν την φυσική αντοχή τους και ενδυναμώνουν την άμυνα του οργανισμού τους.
Επιπλέον, η παιδική χαρά προωθεί δια βίου συνήθειες φυσικής δραστηριότητας. Με περισσότερο χώρο για να παίξουν, τα παιδιά είναι συχνά πιο ενεργά όταν βρίσκονται έξω, γεγονός που τα βοηθά να χτίσουν ισχυρά οστά και καλά επίπεδα φυσικής κατάστασης, ενώ τους επιτρέπει επίσης να καταναλώσουν επιπλέον ενέργεια και θερμίδες.Επιπροσθέτως, η επίδραση του ήλιου στους παρευρισκόμενους σε παιδικές χαρές ακόμη και το χειμώνα είναι ευεργετική διότι τα παιδιά απορροφούν φυσικά τη ζωτική βιταμίνη D, η έλλειψη της οποίας μπορεί να οδηγήσει σε ραχίτιδα.
Ενισχύει την αυτοπεποίθηση του παιδιού: Το παιδί ανακαλύπτει νέες δεξιότητες και με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του και πιστεύει παραπάνω στις δυνατότητές του.
Το παιδί έρχεται σε επαφή με νέα ερεθίσματα: Το παιδί μέσα από το παιχνίδι, στην παιδική χαρά, αποκτά νέα ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα.
Ενθαρρύνεται η δημιουργικότητα και η φαντασία του παιδιού, καθώς επίσης αναπτύσσεται η ικανότητα λήψης αποφάσεων.
Το παιδί κοινωνικοποιείται: Το παιδί κοινωνικοποιείται, εντάσσεται σε ομάδες, κάνει νέες φιλίες και μαθαίνει τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Σέβεται και συνεργάζεται με τα άλλα παιδιά. Καλλιεργεί την εμπιστοσύνη και βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ηγεσίας.
Καθώς τα παιδιά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και παίζουν σε ομάδες μαθαίνουν την μεταξύ τους προσαρμοστικότητα, λαμβάνουν τα βασικά μαθήματα κοινωνικής συμπεριφοράς, όπως την αναμονή για τη σειρά τους και πως να αντιμετωπίζουν παιδιά μεγαλύτερα ή δυνατότερα. Κάποιες άλλες δεξιότητες που μαθαίνουν στη παιδική χαρά είναι η ανταλλαγή, η διαπραγμάτευση και η επίλυση συγκρούσεων.
Μέσα από τη παιδική χαρά αναπτύσσεται ο προφορικός λόγος: Το παιδί εμπλουτίζει τις εμπειρίες του, γεγονός που δίνει ευκαιρίες συζήτησης και διήγησης αυτών των εμπειριών.
Το παιδί μαθαίνει να μοιράζεται και να αντιμετωπίζει τους φόβους του: Μαθαίνει να αντιμετωπίζει τα ύψη, τα απότομα μέρη, τον κίνδυνο να χάσει τα παιχνίδια του.
Τέλος, η παιδική χαρά βελτιώνει τις μαθησιακές συμπεριφορές του παιδιού και τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.
Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να αναφέρουμε τα οφέλη του κάθε οργανου της παιδικής χαράς στην υγεία των παιδιών.
Η τσουλήθρα συμβάλλει στην ανάπτυξη του αιθουσαίου συστήματος καθώς το σώμα και το κεφάλι βρίσκεται σε κίνηση και αλλάζουν θέσεις. Είναι επίσης μια δραστηριότητα που απαιτεί από το παιδί να ανέβει τα σκαλιά με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ισορροπία του και η μετακίνηση βάρους από τη μια πλευρά του σώματος στην άλλη.
Ανεβαίνοντας σε σχοινιά αναρρίχησης είναι μια δραστηριότητα που απαιτεί από το παιδί τον συντονισμό άνω και κάτω άκρων ενώ παράλληλα το παιδί χρειάζεται να αντιληφθεί το που θα τοποθετήσει τα χέρια και τα πόδια του καθώς και τη σειρά που πρέπει να το κάνει. Έτσι, πετυχαίνει να ενδυναμώσει περισσότερο το άνω μέρος του κορμού και τα χέρια του και μαθαίνει να υπολογίζει πόση δύναμη χρειάζεται να βάλει σε συγκεκριμένο σημείο του σώματος του κάθε φορά, αναλόγως με το που θέλει να μετακινηθεί.
Τα παιδιά περνώντας μέσα από τους σωλήνες λαμβάνουν έντονα ερεθίσματα μέσω της αίσθησης της αφής αλλά και λόγω των ιδιαίτερων στάσεων που πρέπει να το κάνουν. Άλλα δοκιμάζουν να περάσουν όπως ένας στρατιώτης, άλλα μπουσουλώντας ενώ άλλα περπατώντας με τα πόδια σαν μαϊμού. Βοηθάει πάρα πολύ την ανάπτυξη του αμφίπλευρου συντονισμού, προσφέρει έντονα ιδιοδεκτικά ερεθίσματα και αναπτύσσει βασικές δεξιότητες.
Η κούνια προσφέρει έντονο ιδιοδεκτικό ερέθισμα, είναι μια σύνθετη δραστηριότητα που καλλιεργεί τον συντονισμό και την αλληλουχία των κινήσεων με σκοπό την μετακίνηση του κέντρου βάρους για να πραγματοποιηθεί η κίνηση ανεξάρτητα.
Τα παιδιά που χρησιμοποιούν την τραμπάλα καταρχάς εξοικειώνονται με την συνεργασία καθώς χρειάζεται να συντονίσουν τις κινήσεις τους με σκοπό να παίξουν μαζί. Το παιδί από μόνο του μαθαίνει να ελέγχει καλύτερα το σώμα του ενώ παράλληλα ασκεί συγκεκριμένη δύναμη που αλλάζει ανάλογα με το ύψος για να κρατηθεί πάνω σε αυτήν.
Το μονόζυγο βοηθάει πάρα πολύ στο να υπάρξει ενδυνάμωση του άνω άκρου ενώ παράλληλα αν θέλει να μετακινηθεί το παιδί πάνω σε αυτό χρειάζεται να καταφέρει να ελέγξει την κίνηση του σώματός του ανάλογα με το που θέλει να μετακινηθεί. Τέλος αν το παιδί κρεμαστεί ανάποδα λαμβάνει αρκετά έντονο αιθουσαίο ερέθισμα.
Στο καθισματάκι με ελατήριο η κίνηση είναι προς όλα τα επίπεδα ενώ αντίστοιχα απαιτείται μεγαλύτερη δύναμη από το παιδί για να κρατηθεί ενώ τα ερεθίσματα που λαμβάνει είναι αρκετά πιο έντονα σε σχέση με την τραμπάλα.
ψυχοθεραπεία στην αθήνα